Privacy Verklaring (AVG)

Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe Europese regelgeving, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), van kracht. Fan-Of verklaart dat wij voldoen aan deze regelgeving. Onze organisatie gaat bewust en vertrouwelijk met alle gegevens om.

FanPlaza
Wij, FanPlaza, behoren tot de TAL-Office groep, gevestigd op de Justitiahof 10, 1363 ST ALMERE (Poort).

Bestelgegevens
Wanneer u een bestelling bij ons plaats is het noodzakelijk om een aantal gegevens te registreren. Wij vragen alleen die gegevens die nodig zijn voor het verwerken van uw bestelling. Dit zijn:

  1. Gegevens voor verwerking van de order en factuur
  2. Gegevens voor verwerking verzending
  3. Gegevens voor verwerking van retouren
  4. Betaal gegevens

Wat doen wij verder met uw gegevens en welk recht heeft u.

  • 5. Bewaartijd van uw gegevens
  • 6. Worden uw gegevens aan andere partijen doorgegeven
  • 7. Maken wij gebruik van cookies
  • 8. Zijn de klant gegevens beveiligd c.q. beschermd
  • 9. Heeft de klant recht op inzage, correctie, verwijdering en het meenemen van eigen gegevens
  • 10. Klant heeft toestemming gegeven voor bijvoorbeeld de maandmail. Kun je deze toestemming intrekken.
  • 11. Kan de klant een klacht indienen

 

1. Gegevens voor verwerking van de order en factuur.
Voor de verwerking van uw bestelling en factuur zijn de volgende gegevens noodzakelijk:

  • Naam
  • Straat + huisnummer
  • Postcode + plaats
  • Land (in verband met de verzendkosten)
  • Email adres (bij bestelling online)

Besteld u als bedrijf dan zijn ook de volgende gegevens noodzakelijk:

  • Bedrijfsnaam
  • BTW nummer
  • KvK nummer

Extra gevraagde gegevens zijn niet noodzakelijk maar kan de communicatie wel eenvoudiger maken:

  • Telefoonnummer
  • Bestelnotities

 

2. Gegevens voor verwerking verzending
Voor de verzending zijn de volgende gegevens noodzakelijk:

  • Naam (afleveradres) *
  • Straat + huisnummer (afleveradres)*
  • Postcode + plaats (afleveradres)
  • Land (in verband met de verzendkosten) (afleveradres)*

(* vaak is dit hetzelfde als het factuur adres)

Wordt uw bestelling verzonden naar een bedrijf, dan is de bedrijfsnaam wenselijk voor een goede aflevering, echter niet verplicht.

Extra gevraagde gegevens zijn niet noodzakelijk maar kan de communicatie wel eenvoudiger maken:

  • Telefoonnummer
  • Bestelnotities

Voor verzending maken wij gebruik van MyParcel *. In het portaal wordt uw verzend gegevens ingevoerd. Wanneer uw email adres bekend is wordt deze ook mee verzonden voor de notificatie en track & trace van uw zending naar u voor u.
* MyParcel is een met wachtwoord beveiligde website.

 

3. Gegevens voor verwerking van retouren
Wanneer u uw bestelling of een (1) of meerdere artikelen van de bestelling wilt retourneren, dan mag dat natuurlijk binnen het wettelijke termijn en voorwaarden. Ook hier zijn uw gegevens noodzakelijk voor een goede verwerking van uw retour en creditering. Voor de retouren zijn de volgende gegevens noodzakelijk:

  • Naam
  • Straat + huisnummer
  • Postcode + plaats
  • Land

Heeft u een bestelling geplaatst onder een bedrijfsnaam, dan is ook noodzakelijk:

  • Bedrijfsnaam

Extra gevraagde gegevens zijn niet noodzakelijk maar kan de communicatie wel eenvoudiger maken:

  • Telefoonnummer
  • Klantnummer

 

4. Betaal gegevens
Wanneer u uw bestelling bij ons plaatst, kunt u op de volgende manieren afrekenen:

  • Contant
  • Vooraf
  • iDEAL
  • Bancontact | Mistercash (betalingen van Belgische klanten)

Bij Contant
Geen extra gegevens

Bij Vooraf

  • Factuurbedrag
  • Bankrekeningsnummer
  • Ten naam stelling rekeningsnummer

Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de verificatie van uw betaling. Deze worden alleen weergegeven op de bank-overzichten. Verder wordt hier niets mee gedaan, met uitzondering van het retouren c.q. annuleren van de bestelling. Hiervoor wordt altijd hetzelfde rekeningnummer gebruikt waarmee wordt betaald.
 
iDEAL (QR) en Bancontact | Mistercash
 
Deze betalingen worden uitgevoerd via Sisow met beveiliging. Uw betaling wordt direct bij ons zichtbaar binnen de Sisow account. Daarnaast ontvangen wij een email dat u heeft betaald. De bank zelf toont de betaling een dag later. Voor een snelle levering gebruiken wij het Sisow account.
 
Wat is zichtbaar in het Sisow account:

  • Status betaling
  • Betaalbedrag
  • IBAN bankrekeningsnummer
  • Ten naam stelling rekeningnummer

Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de verificatie van uw betaling. Verder wordt hier niets mee gedaan, met uitzondering van het retouren c.q. annuleren van de bestelling. Hiervoor wordt altijd hetzelfde rekeningnummer gebruikt waarmee wordt betaald.
 
De iDEAL betaling verloopt via de beveiligde omgeving van uw bank.

 

5. Bewaartijd van uw gegevens
Uw bestelgegevens worden op maximaal 3 wijzen bewaard:

  • Onze winkel
  • Orderverwerking
  • Financiële administratie

Onze winkel

Wanneer u een bestelling bij ons plaatst kunt u dit doen met en zonder registratie:

  • Zonder registratie

Registratie is niet verplicht bij FanPlaza. Als u eenmalig een bestelling bij ons plaatst kan het zijn dat u liever niet voor registratie kiest. Nadeel is wel dat u de status van uw zending niet kunt inzien en bepaalde overzichten. Bewaartijd is niet van toepassing.

  • Met registratie

Wanneer u zich registreert als klant worden uw (basis) gegevens in een beveiligde database opgeslagen. Bij een herhaalde bestelling is het dan niet nodig om steeds uw adres gegevens in te voeren. Ook ziet u de status van uw bestelling. De bewaartijd is zolang u dit wenst. Wij kunnen dit eenvoudig op uw verzoek verwijderen na afhandeling van uw bestellingen.
 

Orderverwerking

Voor de orderverwerking gebruiken wij off-line software. Oftewel software dit alleen bij FanPlaza te benaderen is. Deze software bevat alleen die gegevens om uw order goed te verwerken van bestelling tot en met uitlevering en facturatie. Dit zijn de volgende gegevens:

  • Gegevens voor verwerking van de order en factuur
  • Gegevens voor verwerking verzending
  • Gegevens voor verwerking van retouren

De bewaartijd is minimaal 7 jaar in verband met bewijsverplichting richting de belasting. Dit is wettelijk geregeld.


Financiële administratie

Onze financiële administratie is zowel offline als online benaderbaar. De financiële administratie is beveiligd en online in een speciaal beveiligde omgeving.

 

6. Worden uw gegevens aan andere partijen doorgegeven

Nee, uw gegevens worden niet voor andere doeleinden doorgegeven met uitzondering van MyParcel voor het verzenden van uw bestelling, zie: Gegevens voor verwerking verzending

 

7. Maken wij gebruik van cookies

Ja, zoals de meeste sites c.q. shops maken wij ook gebruik van cookies en wel voor 2 doeleinden:

  • Gebruikersgemak
  • Website optimalisatie

Gebruikers gemak

Door middel van de cookies kunt u bijvoorbeeld uw mandje met de geselecteerde artikelen 30 dagen bewaren. Heeft u even geen tijd, dan kunt u de volgende dag verder met “winkelen”.

U kunt artikelen in een favorieten lijst plaatsen (wishlist). Ook deze worden bijgehouden met een cookie. Maar ook de laatst bekeken artikel enzovoort.

Website optimalisatie

Wij maken gebruik van Google analytics. Oftewel het analyseren van gegevens over onze webshop. Hier kunnen wij onze webshop mee verbeteren en heeft invloed op onze inkoop, zodat artikelen uit voorraad kunnen worden geleverd. Ook kunnen wij bepaalde artikelen meer of minder aandacht geven maar ook een pagina optimaliseren.

 

8. Zijn de klant gegevens beveiligd c.q. beschermd

Ja, de benodigde gegevens zijn beschermd, doordat gebruikt van een beveiligde database.

 

9. Heeft de klant recht op inzage, correctie, verwijdering en het meenemen van eigen gegevens

De klant heeft altijd het recht zijn gegeven in te zien en te wijzigen. Hier gelden 2 procedures:

Online (webshop)

Wanneer de klant zich heeft geregistreerd, kan deze inloggen en alle adres gegeven inzien en wijzigen. Het verwijderen kan door middel van een email verzoek (account verwijderen).

Offline (ons kantoor)

Bij bestelling worden de adres gegevens bijgewerkt. Deze zijn niet direct in te zien door de klant. Indien gewenst mag de klant hiervoor langskomen.

Belangrijk

Betaalgegevens, zoals bank en rekeningnummer worden niet door ons geregistreerd. Wel ontvangen wij een email van de betaalprovider om uw bestelling snel te accorderen en te verzenden.

 

10. Klant heeft toestemming gegeven voor bijvoorbeeld de maandmail. Kun je deze toestemming intrekken.

Ja, de klant kan altijd aangeven om geen email meer te ontvangen. Dit kan op 2 manieren:

Email
De klant kan een email versturen naar: info@fanplaza.nl met verzoek tot Uitschrijving.

Vanuit mailing
Wanneer de klant een email per mailing van ons ontvangt, staat onder deze email dat je je kunt uitschrijven.

 

11. Kan de klant een klacht indienen

Ja, de klant kan altijd een klacht indienen.

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk uw klacht aan de afdeling klantencontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantencontact zullen deze klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid deze op te lossen.


Onze gegevens:

FanPlaza
Justitiahof 10
1363 SB ALMERE
Telefoon: 036 – 8 444 666
Email: info@fanplaza.nl


Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.